PASAS
Į užsienį galima vykti tik turint galiojantį pasą. Pasas, kurio galiojimo terminas baigiasi kelionės metu, laikomas negaliojančiu. Daugelis valstybių reikalauja, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos (gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso). Patariama tai išsiaiškinti prieš išvykstant ir, esant reikalui, pasikeisti pasą ir prasitęsti paso galiojimo laiką. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti Migracijos departamentas.
VIZOS
Lietuvos piliečiams Egipto ir Turkijos vizos išduodamos vietos oro uoste. Vykstant į Šengeno šalis galioja bevizio įvažiavimo režimas. Ne Lietuvos piliečiai, vykdami į kai kurias šalis, turi įsigyti vizas. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią reikiamos šalies ambasadą. Kelionių organizatorius neatsako už tai, kad neįsigijęs vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio bei migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu. Pasitikslinkite, ar šalyje į kurią vykstate reikalinga viza. Valstybės, į kurias Lietuvos respublikios piliečiai gali vykti be vizų. Lietuvos diplomatinės atstovybės užsienyje.
DRAUDIMAS
Prieš vykstant į kelionę, neprivaloma, bet rekomenduojama įsigyti medicininių išlaidų draudimą. Rekomenduojame su draudimo sąlygomis išsamiai susipažinti dar prieš išvykstant į kelionę. Draudimo kompanijoje ar kelionių agentūroje sužinokite kur kreiptis įvykus draudiminiam įvykiui. Rekomenduojame susipažinti ir su kitomis finansinių nuostolių draudimo rūšimis: neįvykusios kelionės draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, bagažo praradimo draudimas, paso draudimas bei jomis apsidrausti.
VAIKŲ IŠVYKIMO Į UŽSIENIO VALSTYBES TVARKA
Nuo 2007 birželio 1 dienos įsigaliojo naujas laikino vaikų išvykimo į užsienį tvarkos aprašas, kuris žymiai supaprastino nepilnamečių išvykimą iš Lietuvos.
Vyriausybės patvirtintos laikino vaiko išvykimo į užsienio valstybes tvarkos aprašo nuostatos yra taikomos Lietuvos Respublikos piliečiui, neturinčiam 18 metų.
Jeigu vaikas vyksta į užsienio valstybę su abiem tėvais (įtėviais) ar vienu iš jų, globėju (rūpintoju), įgaliotu atstovu arba vienas, Lietuvos pasieniečiams PRIVALOMA pateikti vieną iš šių vaiko asmenį liudijančių dokumentų:
- Lietuvos Respublikos piliečio pasas, asmens tapatybės kortelė arba pasas;
- Lietuvos Respublikos diplomatinis pasas;
- vaiko kelionės dokumentas (pripažįstamas ne visose valstybėse);
- kelionės dokumentas (pateikia asmenys be pilietybės);
- pabėgėlio kelionės dokumentas;
- atitinkamas užsienio valstybės kelionės dokumentas.
Įsigaliojus naujajai tvarkai, nepilnamečiui, išvykstančiam su vienu iš tėvų, kito sutikimas nėra būtinas. Vaikas, turėdamas vieno iš tėvų arba globėjo sutikimą, į užsienio valstybę galėtų laikinai išvykti su lydinčiu asmeniu arba vienas. Jeigu į kelionę išleidžiate savo vaiką vieną, susižinokite telefono numerį(ius), kuriuo galėtumėte pasiteirauti apie kelionės eigą.
Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Jam būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę.
Daugiau informacijos ieškokite internetinėje svetainėje www.pasienis.lt ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime „Dėl vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes tvarkos patvirtinimo".
SKIEPAI
Viena efektyviausių profilaktikos priemonių nuo užkrečiamųjų ligų – skiepai. Prieš vykdamas į kelionę, kiekvienas žmogus turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Pasiskiepijus tik po tam tikro laiko susidaro pakankamas imunitetas. Šis laikotarpis priklauso: nuo kokios ligos skiepijama, kiek kartų reikia skiepyti, ar žmogus nuo šios ligos buvo skiepytas anksčiau. Todėl dėl skiepų į medikus reikia kreiptis likus 4-6 savaitėms iki kelionės. Skiepytis rekomenduojama atsižvelgiant į: kurią šalį keliaujama, kelionės trukmę, gyvenimo toje šalyje sąlygas, keliautojo amžių, sveikatos būklę, ankstesnius skiepijimus, skiepų kainą.
Informacijos apie skiepus galite rasti interneto svetainėje: http://www.saugikelione.lt/
ORO UOSTAS
Išskridimo laikas
Vėliausiai dieną prieš išskrendant būtinai pasitikslinkite lėktuvo išskridimo laiką. Šią informaciją suteiks kelionių vadovas. Kataloge ir kainyne nurodyti laikai yra orientaciniai. Net ir lėktuvo biliete nurodytas laikas kai kuriais atvejais gali būti pakeistas.
Sutikimas ir pervežimas iš oro uosto į viešbutį ir atgal
Kelionių operatorius organizuoja turistų nuvežimą iš oro uosto į viešbutį atvykimo dieną ir iš viešbučio į oro uostą išvykimo dieną. Turistai vežami autobusu (kartais taksi), dažniausiai lydimi kelionių vadovo ar užsienio partnerių atstovo. Vėliausiai dieną prieš išskrendant pasitikslinkite išvykimo iš viešbučio laiką.
Registracija oro uoste
Jeigu nėra nurodyta kitaip oro uoste Jūs turite būti ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki lėktuvo reiso. Užregistravus bagažą yra išduodamas įsodinimo į lėktuvą kuponas. Po to reikia praeiti pasienio kontrolę, kur patikrinami dokumentai, bei aviacinio saugumo tarnybą. Čia gali būti tikrinamas Jūsų rankinis bagažas. Kelionių organizatorius neatsako, jeigu klientas pavėluoja arba dėl savo kaltės neatvyksta į oro uostą. Tiksli informacija apie lėktuvų reisų tvarkaraštį suteikiama oro uoste arba turizmo agentūroje.
Bagažas
Nuo 2 metų amžiaus kiekvienam keleiviui nemokamai leidžiama vežtis 15-20 kg registruoto bagažo ir 5 kg rankinio bagažo.
Papildomai yra mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Mokesčio dydis priklauso nuo aviakompanijos taisyklių ir skrydžio trukmės. Į bagažą negalima dėti lengvai dūžtančių bei labai vertingų daiktų. Apie pavojingų daiktų (ginklų ar kt.) pervežimą registruotame, ypač rankiniame bagaže būtina informuoti aviacinio saugumo tarnybos pareigūnus. Rankiniame bagaže griežtai draudžiama turėti pavojų keliančius daiktus (žirkles, užlenkiamus ar kitokius peilius, manikiūrines žirklutes ar kitus aštrius įrankius).
Jeigu kelionės metu bagažas dingsta arba yra sugadinamas, atskridus reikia nedelsiant apie tai pranešti oro uosto bagažo tvarkymo tarnybai ir informuoti Kelionių organizatorių. Už bagažo pervežimą atsakinga aviakompanija.
Aviakompanijų atsakomybė
Keleivių pervežimo oro transportu sąlygas apibrėžia 1929-ųjų metų Varšuvos konvencija, atitinkami valstybiniai įstatymai, jų priedai ir papildymai bei kiti teisiniai aktai.
Pavyzdžiui, jeigu dingsta bagažas arba jis yra sugadinamas, pareiškimą dėl įvykio keleivis privalo pateikti raštu atitinkamos aviakompanijos biure. Pareiškimą pateikti būtina ne vėliau kaip per 7 dienas po bagažo dingimo arba sugadintų daiktų atsiėmimo.
Už viską, kas su keleiviu gali nutikti skrydžio metu, t.y praėjus pasienio kontrolę ir iki nusileidimo oro uoste, atsako aviakompanija. Už lėktuvo vėlavimą, reiso panaikinimą arba tvarkaraščio pakeitimus, nepriklausančius nuo užsakovo (kelionių organizatoriaus), atsako aviakompanija. Tokius atvejus reglamentuoja vidinės aviakompanijų taisyklės ir tarptautinės nuostatos, kuriomis keleivis gali grįsti savo reikalavimus. Be to kiekvienos aviakompanijos biure galima gauti galiojančios Varšuvos konvencijos tekstą. Aviakompanija gali keisti lėktuvo tipą, nepranešusi apie tai klientams.
INFORMACIJA APIE VIEŠBUČIUS
Įvairiose šalyse esančius viešbučius neįmanoma tiksliai suklasifikuoti pagal vienodai interpretuojamus kriterijus, todėl, priklausomai nuo šalies, atsiranda skirtingi vienodų kategorijų viešbučių standartai. Viešbučio kategorija priklauso nuo kambarių dydžio bei jų įrangos, aptarnavimo lygio bei teikiamų paslaugų kiekio. Kiekvienoje šalyje kategorijai keliami reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis. Oficiali viešbučio kategorija nurodoma kiekvieno viešbučio aprašyme („viešbučio kategorija šalyje …“). Viešbučiai kataloge aprašyti išsamiai ir tiksliai, tačiau naujausi pasikeitimai, atsiradę po katalogo išleidimo, gali ir neatsispindėti viešbučio aprašymuose. Kartais nuo katalogo spausdinimo momento iki kelionės pradžios gali pasikeisti ir viešbučio kategorija. Kataloge yra informacija apie viešbutyje teikiamas paslaugas ir siūlomas pramogas. Kataloge ne visada įmanoma išvardyti visas paslaugas, už kurias reikia papildomai mokėti. Neretai sezono metu mokamų ir nemokamų paslaugų kiekis gali šiek tiek keistis. Pvz., dažniausiai asmeniniai seifai, esantys kambaryje ar registratūroje, yra nuomojami už papildomą mokestį. Panašiai būna su šaldytuvais ir mini barais. Už gėrimus, išgertus iš kambario mini baro, reikės išvykstant sumokėti pagal viešbučio administracijos pateiktą sąskaitą. Viešbučiuose paprastai draudžiama laikyti maistą mini bare ar kambaryje.
kambaryje esantis kondicionierius taip pat gali būti nuomojamas už papildomą mokestį. Apie tai informuojama kataloge. Daugelyje viešbučių reikia mokėti už kai kurias paslaugas, pvz., už naudojimąsi teniso aikštele, biliardu, sauna, jacuzzi, už gimnastikos centro lankymą ir kt.
Viešbučiuose gali būti dviviečiai, vienviečiai kambariai, apartamentai, studijos ir kt.
Apartamentas – viešbučio dviejų kambarių numeris, kuriame yra svetainė, miegamasis kambarys ir vonia. Studija – vieno kambario numeris su nedideliu prieškambariu. Gali būti ir su virtuvėle.
Turistinė klasė – paprasčiausi kurortų viešbučiai, kurie kai kada gali būti ir toliau nuo jūros (iki 3 km). Kambariuose yra dušas arba vonia, tualetas, gali būti ir balkonas.
Apgyvendinimo paslaugos
Paprastai viešbučiuose nebūna triviečių kambarių. Užsakius vietą trečiajam ar ketvirtajam asmeniui, dviviečiame kambaryje pastatoma papildoma (sudedama) lova, sofa arba sulankstomas fotelis-lova. Už papildomą mokestį (dažniausiai reikia mokėti pačiame viešbutyje) galima išsinuomoti lovelę kūdikiui.
Viešbučio para
Atvykimo dieną viešbučio paros pradžia yra 14-18 val., išvykimo dieną viešbučio paros pabaiga yra 10-12 val. Paskutinę kelionės dieną iš viešbučio kambario su bagažu reikia išsikelti iki 10-12 val. Apie išsikėlimo iš viešbučio sąlygas Jus informuos viešbučio administracija arba Kelionių operatoriaus kelionių vadovai. Ši taisyklė galioja ir tada, kai išskridimo laikas yra naktį, net po 24 val. Išsikėlus iš kambario bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kameroje arba tam skirtame kambaryje. Esant galimybei, viešbučio administracija gali svečius apgyvendinti anksčiau arba pratęsti išsikėlimo iš kambario laiką.